Într-o lume în care intimitatea devine o raritate, un raport al Mozilla Foundation a dezvăluit că mașinile moderne, inclusiv cele de la Volkswagen, sunt „categoria oficială cea mai proastă pentru confidențialitate”. Astfel, 92% dintre producătorii auto examinați oferă șoferilor puțin control asupra datelor personale, iar 84% distribuie aceste informații către terți.
Conform raportului, aceste vehicule colectează o gamă largă de informații personale, inclusiv istoricul de angajare, istoricul de achiziții, educația, istoricul de navigare pe internet, date de localizare, obiceiuri de ascultare a muzicii și podcast-urilor, statutul imigrației, credințele religioase și filozofice și informații de sănătate.
Astfel, toate cele 25 de mărci auto analizate, printre care Ford, Toyota, Volkswagen, BMW și Tesla, au eșuat în a îndeplini standardele minime de confidențialitate ale organizației non-profit Mozilla.
Îngrijorător este faptul că 84% dintre mărcile auto revizuite împărtășesc date personale cu furnizori de servicii, brokeri de date și afaceri potențial dubioase, în timp ce 76% pretind dreptul de a vinde aceste date. De asemenea, 56% sunt dispuse să împărtășească informații despre utilizatori cu guvernul sau forțele de ordine la cerere.
Astfel, atunci când achiziționați un vehicul nou, sunteți implicit de acord cu colectarea și distribuirea acestor informații sensibile. Oricum, această situație ridică semne de întrebare cu privire la respectarea drepturilor la intimitate ale consumatorilor.
Acest raport subliniază problema crescută a supravegherii și spionajului în era modernă, aducând în atenție necesitatea protejării datelor personale în industria auto în continuă evoluție.