Într-un incident de amploare, Podul Francis Scott Key (cunoscut și sub numele de Key Bridge) din Baltimore s-a prăbușit după ce a fost lovit de un mare cargou în primele ore ale dimineții de 26 martie.
La ora 1:27 a.m., podul, care traversează râul Patapsco, s-a prăbușit bucată cu bucată după ce cargoul a emis un „mayday” în timp ce se deplasa cu 9 mph. Rapoartele indică faptul că nava și-a pierdut puterea înainte de a lovi o secțiune a coloanelor de susținere ale podului, ducând practic întreaga structură în apă și pe vas.
Mai multe mașini au fost aruncate în râul Patapsco, iar autoritățile căutau marți în jurul orei 11 a.m. șase muncitori de construcție care reparau gropile de pe pod. Două persoane au fost salvate – una a fost spitalizată în mod temporar, iar cealaltă a refuzat transportul la spital. Eforturi ample de salvare sunt în desfășurare.
Statele de urgență au fost declarate atât de primarul Brandon Scott, cât și de guvernatorul Wes Moore. Nu există indicatii că prăbușirea ar fi fost un atac terorist, cel puțin conform surselor oficiale.
Guvernatorul Moore a promis că podul va fi reconstruit, dar este prea devreme pentru a anunța cât va costa sau cât va dura.
Președintele Biden a promis că guvernul federal, adică contribuabilii americani, va plăti pentru un nou pod. „Mă aștept ca Congresul să susțină efortul meu,” a spus Biden. „Oamenii din Baltimore se pot baza pe noi pentru a fi alături de ei în fiecare pas până când portul este redeschis și podul este reconstruit.”
În mod ciudat, doar câteva ore înainte de coliziune, șeful Departamentului de Pompieri din Baltimore, James Wallace, a declarat că autoritățile locale au detectat prezența vehiculelor în apă folosind tehnologia sonarului. Apa în acea zonă are aproximativ 50 de picioare adâncime.
Nava de marfă în cauză, numită Dali, purta un pavilion din Singapore și acum pilotul său va fi supus unor teste de alcool și droguri ca parte a unei investigații.
Podul era unul substanțial, cu o lungime de 1,6 mile și marca o parte importantă a Autostrăzii Interstate 695. În 2023, podul a transportat peste 12,4 milioane de vehicule comerciale și de pasageri, adică aproximativ 34.000 de vehicule pe zi.
Pe site-ul Vreinuvrei.ro, dorim să subliniem că nu promovăm teorii ale conspirației anti-vaccinare, știri false de extremă dreapta sau medicina alternativă, pseudostiință, dezinformare sau extremism de extremă dreapta. Nu comercializăm și nici nu susținem medicina alternativă, nu negăm schimbările climatice și nu facem afirmații tendențioase în privința nutriției și sănătății. În cazul în care articolele par să facă referire la aceste aspecte, este doar o coincidență. Ne respectăm cititorii și recunoaștem dreptul fiecăruia la liberul arbitru, înțelegând că aceasta implică libertatea de a lua decizii, care nu sunt dictate de articolele noastre. Prezentul articol provine din surse externe necunoscute și, ca atare, informațiile furnizate pot să nu fie verificate sau să fie incomplete. Nu putem garanta veridicitatea sau acuratețea acestora. Ne dorim să oferim diversitate în conținutul nostru, însă recomandăm cititorilor să abordeze informațiile critic și să le supună unei analize riguroase.